Thursday, March 18, 2010

Taman Burung

Semalam (Rabu 17.3.10) Aku & family pergi ke Taman Burung di Seberang Jaya....Aku & hubby bercuti selama 3 hari. Saja la cuti2 sekolah ni temankan Adam....last2 bawak la Adam tengok haiwan...nak pergi zoo di Taiping tu dah pi dah.....so bawak pi Taman Burung pulak la....seronok jugak la walaupun taman ni di namakan Taman Burung...tapi yang sebenarnya hidupan liar lain pun ada gak....cam ikan, buaya....(ngeri sebab buaya tu besar sangat sebesar hubby aku....uish takut....), ular sawa dan macam2 lagi la...yang pasti nya bagi aku berbaloi la pi sana.....

Tiket masuk pulak bagi orang dewasa RM15.00 & kanak2 RM7.00.....luas jugak taman burung ni walaupun di luar nampak cam kecik je.....kebetulan masa aku pi sana semalam ada persembahan burung...so quite fun la.....yang pasti Adam ENJOY....hehheheheheh....




Boleh bagi makan kat burung...mula2 aku takut gak pastu aku pun bagi rupa2nya kalau bagi burung makan dia tak la patuk tangan kita....dia akan gunakan lidah dia untuk amik makanan tu...aku bagi kuaci boleh beli kat taman ni.....


Adam terkejut...hahhahhahahha......


Bersama deretan burung hantu yang menyambut kedatangan kita di awal pintu masuk




Jom bagi ikan makan pulak....besar tau....







Tengok burung merak tapi sayangnya dia tak kembangkan ekor dia masa kami datang....


Burung yang paling tinggi aku jumpa masa aku pi sana...tinggi kan...cuba tengok


Adam yang tolong snap.....

Sebab aku takut nak bergambar dekat ngan burung kat sini aku naik atas batu tu...hahhahahah....



Cantik kan burung ni, salah satu spesis angsa gak ni......

"Tu dia mama....nampak tak kat sana tu....."

Sempat gak kami amik instant picture sekeluarga sebagai kenangan RM15.00 sekali frame...ok la kan....

7 comments:

  1. BESAR KE TMN BURUNG SBRG JAYA TU? DR LUAR NMPK CAM X BEST JER..

    ReplyDelete
  2. belum cube belum tau...pi la best...happening jugak la...sebab masa kami pi ada pertunjukan burung...maybe sebab musim cuti sekolah....

    ReplyDelete
  3. Wahh.. menarik gak kalau bawak anak-anak ke sini yek :D

    ReplyDelete
  4. tu la anif mesti mai penang nanti ok....tapi JB pun banyak tempat happening gak kan....

    ReplyDelete
  5. JB sekrang umpama bandar yang belum siap.. banyak projek under construction! Jalan pun dah jadi sesak sana sini.

    ReplyDelete
  6. ye ke...dah lama tak pi sana last tahun 2007...tu pun di muar....so tak dapat nak bayangkan...hehehheh...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails