Friday, March 19, 2010

Cheese Cake Lunas

Semalam ntah kenapa aku ni macam beria2 sangat nak makan cheese cake yang memang dari dulu jadik favourite aku....pastu ngan agak thriller lagi bila aku nak makan cheese cake hasil dari buatan sendiri. So aku pun apa lagi pi keluar la carik bahan......dah la loyang cheese cake tu aku takde, sebab kalau nak buat cheese cake kita perlu ada loyang yang boleh dibuka sisinya....aku pulak ada loyang biasa....tapi disebabkan aku ni dah teruja sangat, tanpa berlengah2 lagi aku buat walaupun loyang takde.....


Carik punya cari bahan semua complete cuma takde fresh cream...sudahnya aku ganti jek ngan plain yogurt.....jadik aku try je la, sebab setau aku yogurt ni masam2 sket.....jadiknya aku guna alternatif takyah perah lemon jus....sebab nanti masam tu over dose pulak......


So ini la hasilnya, disebabkan cheese cake aku ni muak sangat aku pour some chocolate untuk base atas.....so jadik la cheese cake version aku.....tak habis pun kalau makan kat rumah, sebab hubby memang tak suka sangat ngan makanan manis2 ni...so aku bawak la ke office....nasib baik ada kengkawan yang supportive tolong habiskan....

Nanti, insyaallah aku bawak mai lain ok ye kengkawan.....

2 comments:

  1. nampak cam sgt sedap.. nak jugak.. rugi la dah x seofficemate ngan akak..huhuhu..

    ReplyDelete
  2. huhuhuh...tu la kan....dulu2 mana ada masa nak masak...x sempat...bz...sekarang pun bz tapi still blh buat la...ahaks!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails