Wednesday, February 10, 2010

Citer Adam


Ni kisahnya berlaku minggu lepas....aku amik EL (cuti kecemasan). Sebab? sebab sejak adam masuk PASTI (Tadika) aku tak pernah pi hantar & jemput dia macam ibu2 yang lain.....huhuhuhu sedihnya......Nak buat camana dah takde maid kan.....dah tu bukan housewife....sekali tu adam tetiba je cakap kat aku.

Adam : "Mama.....dah lama mama tak hantar dan amik Adam kat PASTI.....macam mak-mak kawan Adam yang lain tu...."

Aku : "terkedu seketika........" "Mama depa kan tak keja macam mama, tempat keje mama jauh...."

Adam: " oooo....Mak depa semua keje dekat-dekat ye......"

Aku: " dalam hati.....sedihnya...huhuhuhuhu....."

Tu la kisahnya, rentetan tu aku pun amik keputusan amik cuti.....Hari tu aku pi hantar & amik Adam di PASTI.....alkisahnya....punya la hepi muka dia....dia yang paling depan masa tunggu waktu balik depan pintu PASTI.....para ibu2 yang menunggu anak depa pun siap tanya lagi...."oooo ni ka mak Adam"....huhuhuhuhu....nampak sangat la aku ni tak pernah hantar Adam....selama ni drop dia kat TASKA, pastu pihak TASKA akan hantar Adam ke PASTI....tak jauh mana pun jalan kaki je....TASKA dok berdepan ngan PASTI tu......

Yang pasti dalam nak mengejar kehidupan yang selesa, kadang2 kita terpaksa berkorban sesuatu, contohnya cam masa ngan anak2.....tapi yang penting kita semua kena la bersyukur kan.....Mama doakan semoga Adam menjadi anak yang soleh, sentiasa dimurahkan rezeki & berjaya dalam apa juga yang Adam lakukan.....amin.....


Balik tu singgah bawak adam makan nasi ayam.....seronok dia....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails